Azért nem árt tudni, mielőtt belevágunk egy cégalapításba, hogy milyen költségeket lehet elszámolni. Elsőként ezekről ejtenék pár szót.
Elszámolni bármit csakis eredeti számla alapján lehetséges. Nem elszámolható pl: a nyugta, a blokk. Fő szempont, hogy a számlán szerepeljen a cégünk pontos neve, valamint a székhelye. A kiállítónak pedig a nevén és címén kívül az adószámát is fel kell tüntetni, valamint ellátnia a számlát aláírással, bélyegzővel. Ezekre fontos, hogy mindig odafigyeljünk.
Fontos megemlíteni, hogy nyílván csak olyan költségek az elszámolhatóak amik szorosan a tevékenységgel kapcsolatosak, különösen fontos ez a különböző eszközökre. Nem nagyon illik elszámolni pl: egy bőrgarnitúrát, főleg ha nincs is irodánk, vagy plazmatévét, hacsak nem olyan a tevékenység (pl egy szórakozóhelyen lehet plazmatv).
Elszámolható ellenben a tevékenység folytatásához szükséges anyagok, eszközök, szerszámok. Továbbá rezsiköltség, utazási ktg, telefon (bár ez eléggé le van már szabályozva) tisztító-, takarítószer, a dolgozók után kifizetett bér és annak járulékterhei, vendéglátóhelyi szolgáltatás (nagyon korlátozottan) a tevékenységünkhöz igénybevett szolgáltatások...stb
Fontos tudni, hogy egyedül abban az esetben el lehet számolni a költségszámla másodpéldányát, vagy másolatát, ha az eredeti elveszett, és a másolatot a számla kiállítója hitelesíti utólag.
friss kommentek